peristeri365.gr
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΝΕΑΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση: Νέα εποχή για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες

Κοινοποίηση

Η Υποχρεωτική Ηλεκτρονική Τιμολόγηση φέρνει Αλλαγές στις Επιχειρηματικές Συναλλαγές

Από την 1η Ιουλίου 2025, το τοπίο στις συναλλαγές των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών θα αλλάξει ριζικά με την υιοθέτηση της πλήρους ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας συμβούλων Nepa Economic Consulting, Κώστας Πατήρης, τονίζει ότι η μετάβαση αυτή είναι καθοριστική και κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, συνοδεύεται από προκλήσεις που απαιτούν προσεκτική προσέγγιση, ειδικά για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Η διαδικασία αυτή πρόκειται να προσφέρει αυτοματοποίηση και μεγαλύτερη διαφάνεια στις επιχειρηματικές πρακτικές. Ωστόσο, οι υποδομές προς αυτή την κατεύθυνση δεν είναι ακόμα αναπτυγμένες και δεν είναι όλες οι επιχειρήσεις πλήρως προετοιμασμένες. Η προσαρμογή σε αυτό το νέο πλαίσιο απαιτεί χρόνο, τεχνογνωσία και επενδύσεις σε τεχνολογικά συστήματα. Ο κ. Πατήρης επισημαίνει την αναγκαιότητα ειδικής μέριμνας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προτείνοντας τη δημιουργία ενός φορέα ή ενός εστιασμένου προγράμματος ΕΣΠΑ, το οποίο θα διευκολύνει τη διαδικασία ψηφιοποίησης.

Πέρα από τις τεχνικές προκλήσεις, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν και δημοσιονομικές πιέσεις. Σύμφωνα με τον κ. Πατήρη, το ελληνικό Δημόσιο κρατά οφειλές ύψους 3,7 δισ. ευρώ προς τον ιδιωτικό τομέα, γεγονός που έχει σημαντικές επιπτώσεις κυρίως στους προμηθευτές του τομέα Υγείας και σε επιχειρήσεις που εξαρτώνται από ταμειακή ροή. Οι καθυστερήσεις στις πληρωμές διαταράσσουν την αλυσίδα προμηθευτών και διαταράσσουν τη χρηματοοικονομική σταθερότητα των επιχειρήσεων. Η κατάσταση αυτή ενισχύεται από μια τραπεζική πραγματικότητα, η οποία δεν παρέχει την απαιτούμενη στήριξη στους επιχειρηματίες.

Αναφερόμενος στην αναγκαία λειτουργικότητα μεταξύ των δημόσιων φορέων, ο κ. Πατήρης σημειώνει ότι, παρά την κοινή συγκέντρωση πληροφοριών σε πλατφόρμες όπως το MyData και το ΓΕΜΗ, παρατηρούνται ακόμη ανεπάρκειες και ανάγκες για ξεχωριστές διαχειρίσεις δεδομένων από φορείς όπως η Τράπεζα της Ελλάδος. Χωρίς μια ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα, η επίλυση των προβλημάτων αυτών παραμένει μια πρόκληση.

Στη συνέχεια, ο κ. Πατήρης αναφέρεται επίσης στον Νόμο 4990/2022 και την ενσωμάτωση της Οδηγίας Whistleblowing, που αφορά επιχειρήσεις με πάνω από 50 εργαζόμενους. Ο ίδιος εκφράζει θετική στάση, επισημαίνοντας ότι ο νόμος αυτός είναι υποχρεωτικός και για τον δημόσιο και για τον ιδιωτικό τομέα. Προστατεύει τους εργαζόμενους που καταγγέλλουν ανωμαλίες, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πιο διαφανούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Αναφορικά με τη διάκριση «μικρών» και «μεγάλων» λογιστικών γραφείων, τονίζει ότι αυτή η κατηγοριοποίηση είναι αβάσιμη. «Η ποιότητα της δουλειάς είναι το μόνο που μετράει», τονίζει. Η ανάγκη για μια ομαλή μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι ζωτικής σημασίας, αλλά πρέπει να συνοδεύεται από ρεαλιστικές γέφυρες προσαρμογής για την αγορά, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι διαδικασίες αυτές αποτελεσματικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα την Δευτέρα για την μαθητική παρέλαση

user 3

Ευρωπαϊκές Αυτοκινητοβιομηχανίες: Επείγουσα Ανάγκη για Ψηφιακή Μετάβαση στην Τεχνητή Νοημοσύνη

user 3

Eurovision 2025: Ο JJ μαγευει με την ερμηνεία του στο «Wasted Love»

user 3